O Questach Wyprawach Odkrywców

Rzeczywistość często przerasta najpiękniejszy nawet sen.
H. Ch. Andersen „Baśń mojego życia“ 

QUEST to edukacyjna gra terenowa, która łączy w sobie elementy zabawy i nauki, poszukiwań skarbu i radości odkrywania!

QUESTY - Wyprawy Odkrywców (z ang. quest – zadanie, zagadka) to gry terenowe polegające na poszukiwaniu skarbów. Nie wymagają one obsługi ani znakowania w terenie, dlatego, w odróżnieniu od podchodów lub gier miejskich, można w nie grać niemal w każdej chwili. Do zabawy wystarczy ulotka lub darmowa aplikacja mobilna Questy – Wyprawy Odkrywców. Ulotki są dostępne w wybranych punktach informacji turystycznej lub jako plik do pobrania ze strony internetowej questy.com.pl. Czytając wierszowane wskazówki, uczestnik podąża questem i poznaje sekrety danego miejsca. Na końcu drogi na odkrywców czeka skarb, a w nim pieczątka, której odbicie potwierdza przebycie trasy.

Wyprawy Odkrywców sa oparte na amerykańskiej metodyce Valley Quest, stworzonej przez Stevena Glazera, który w 2008 roku po raz pierwszy zaprezentował ją w Polsce. Od tego czasu powstało w Polsce kilkaset takich tras nazywanych questami. Na portalu www.questy.com.pl prezentujemy blisko 200 sprawdzonych i działających questów. Wyprawy Odkrywców to najbardziej doświadczony zespół trenerów w Polsce, który posiada licencje na wykorzystanie metodyki Valley Quest wydaną przez Stevena Glazera.

QUESTY - Wyprawy Odkrywców są:
  • DOSKONAŁYM SPOSOBEM PROMOCJI REGIONU – prezentują unikalne dziedzictwo miejsc – ich historię, kulturę i przyrodę;
  • TAŃSZE OD TRADYCYJNYCH SZLAKÓW – do ich przejścia wystarczy ulotka lub aplikacja (nie wymagają infrastruktury ani ludzi do obsługi);
  • ATRAKCYJNE – zawieraja zabawne rymowanki i zagadki, zachęcają do aktywnego odkrywania otoczenia, a na końcu znajduje sie skarb – wyjątkowa pieczęć;
  • NOWOCZESNE – można z nich korzystać przy użyciu interaktywnej aplikacji mobilnej na smartfony i tablety;
  • ŚWIETNĄ FORMĄ EDUKACJI – mogą je współtworzyć i przemierzać nie tylko turyści, ale również mieszkańcy, dzięki czemu rośnie ich wiedza o regionie, wzmacnia się lokalna tożsamość.


Cel tworzenia Questów:

Głównym celem Questów jest jak najbardziej atrakcyjne zaprezentowanie dziedzictwa danego regionu czy miejscowości, zwrócenie uwagi uczestnika tej gry terenowej na wyjątkowe elementy danego miejsca związane z lokalną przyrodą, historią i kulturą. Ważne przy tym jest odkrywanie niezwykłego, unikalnego charakteru przestrzeni (tzw. ducha miejsca). Istotne w wyprawach odkrywców jest zwrócenie uwagi na zwyczajne z pozoru miejsca, dostrzeżenie w nich wyjątkowości i atrakcyjności.

Tajemnica atrakcyjności i skuteczności Wypraw Odkrywców w odkrywaniu i promowaniu danego miejsca kryje się w bezpośrednim zaangażowaniu zarówno twórców, jak i uczestników gry. Od dawna bowiem wiadomo, że najskuteczniejsza edukacja i poznawanie odbywa się poprzez osobiste doświadczenie.  Jeśli dodać do tego elementy zabawy i poszukiwań skarbu, to mamy gotową receptę na uatrakcyjnienie oferty edukacyjno-turystycznej danego miejsca!

Dla kogo Questy?

Wyprawy Odkrywców jako oferta edukacyjno-turystyczna są adresowane do:

  • turystów i gości danej miejscowości
  • grup szkolnych, rodzin z dziećmi
  • mieszkańców regionu (by lepiej poznali własną „małą ojczyznę“)


DOSTĘPNOŚĆ SKRZYNKI ZE SKARBEM

Jako entuzjastom i propagatorom Wypraw Odkrywców, bardzo zależy nam na tym, aby miały one WYSOKĄ JAKOŚĆ, były sprawdzone i atrakcyjne pod każdym względem. Dotyczy to także dostępności Skarbu. Za skrzynię ze Skarbem odpowiadają opiekunowie poszczególnych questów - wypraw odkrywców. Dlatego jeśli nie znalazłeś/aś Skarbu na swojej trasie questowej lub czegoś brakowało w skrzynce, prosimy o kontakt z nami. My skontaktujemy się z opiekunem questu lub jego twórcą w tej sprawie.

O questach